Całkowita liczba wyświetleń stron

Obsługiwane przez usługę Blogger.
RSS

Give me love

Podobno Ed Sheeran to jedyny rudy, z którego nikt się nie śmieje. Ja, jako ruda osoba, mogę to potwierdzić. Ale wracając do tematu...
Jeśli mam być szczera, nie przepadam za komercyjną muzyką. Nie lubię "lansowania się" i zachowania niektórych gwiazd, choć jednocześnie za żadne skarby nie chciałabym być na ich miejscu. Sława potrafi działać destrukcyjnie, zwłaszcza jeżeli celebryci od dziecka zostali wychowani w przeświadczeniu o swojej idealności. Całe szczęście nasz kochany Ed póki co zachowuje się normalnie i chwała mu za to.
***
Give me love like her 
'Cause lately I've been waking up alone 
Paint splattered tear drops on my shirt
Told you I'd let them go
And that I'll fight my corner
Maybe tonight I'll call ya
After my blood turns into alcohol
No, I just wanna hold ya
***
Nie pamiętam, kiedy po raz pierwszy spotkałam się z Give Me Love. Pamiętam za to, że w tej piosence zakochałam się od pierwszego... usłyszenia. Uważam, że dźwięki gitary i głos Sheerana świetnie do siebie pasują. A gdy nieco później dołączają się skrzypce... - niebo w uszach, zwłaszcza, że uwielbiam akustyczne wersje utworów (jednak słuchanie Mozarta i Chopina robi swoje). 
***
Give a little time to me or burn this out
We'll play hide and seek to turn this around
And all I want is the taste that your lips allow
My, my, my, my, oh give me love
***
Czytając tłumaczenie, można się domyślić, że piosenka opowiada o kolejnej nieszczęśliwej miłości. Jednak po obejrzeniu teledysku całość nabiera nowego znaczenia. Mamy do czynienia z historią amora (a w zasadzie amorki), który obdarowuje innych miłością, jednak sam nie potrafi jej znaleźć. Chcę wierzyć, że reżyser pragnął ukazać przez to losy osób samotnych, szukających swojej drugiej połówki, patrzących na szczęśliwe pary i jednocześnie nieszczęśliwych. Ciekawi mnie jednak samo zakończenie teledysku... dlaczego amor wbił w siebie strzałę tak późno? Może ze strachu przed odrzuceniem i niezrozumieniem? Kto wie, miłość czasem bywa bolesna.
***
Give me love like never before
'Cause lately I've been craving more
And it's been awhile but I still feel the same
Maybe I should let you go
You know I'll fight my corner
And that tonight I'll call ya
After my blood is drowning in alcohol
No, I just wanna hold ya
***
Jedynym elementem burzącym piękno całej piosenki jest przeraźliwe wycie Eda w połowie utworu. Domyślam się, że miało ono symbolizować rozpacz i desperację, lecz ostatecznie nieco mnie odstraszyło. W końcu muzyka jest stworzona przede wszystkim do słuchania. Dopiero później można zająć się jej interpretacją. Przypuszczam, że dla niektórych ta część jest perełką, powodem, dla którego sięgnęli po twórczość Sheerana. Ale jak to mówią... o gustach się nie dyskutuje. 



Podsumowując... Give Me Love to utwór niewątpliwie warty uwagi. Jednym z pewnością przypadnie do gustu, inni go znienawidzą. Jeśli chodzi o mnie, mogę tę piosenkę polecić z czystym sumieniem.
To już chyba koniec na dziś. Pora spać, bo mój mózg powoli zaczyna wyczyniać dziwne rzeczy. Trzymajcie się!
Pozdrawiam, Windy

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 komentarze:

summon creature pisze...

Na początku myślałam, że to jakaś przesłodzona pioseneczka (co do tekstu to się nie wypowiem), ale naprawdę fajnie to zaśpiewał. O teledysku już mogę co nie co powiedzieć, bo mam całkiem ciekawą interpretację. No ale cii, tylko ja o tym wiem!

Pozdrawiam cieplutko.

Serotonine pisze...

Może chciałabyś podzielić się tą interpretacją? Zachęcamy :)

Anonimowy pisze...

Cześć :)
Może na początek wyjaśnię skąd się tu wzięłam ;p a w sumie to wpadłam tu przez przypadek poprzez stronę tekstowo.pl i uważam, że już zostanę na długo ponieważ uwielbiam różnego rodzaju blogi, strony itp. na temat muzyki a taki jak Wasz jest dla mnie nowością i bardzo podoba mi się tego typu blog czyli interpretowanie po swojemu czyli coś typu jak to czuje ja, a Ty? ;-)
Jeżeli zaś chodzi o piosenkę to właśnie dla mnie te okrzyki Eda w połowie piosenki są jej esencją ponieważ czasami też aż krzyczymy i rozpaczamy bo brak nam miłości i nie potrafimy jej odnaleźć, siedzimy w kącie i gryziemy z bólu ręce bo tak bardzo chcemy kochać i być kochani. Natomiast to zadziwiające ale mam takie same odczucia jeżeli chodzi o amorkę i to dlaczego wbiła w siebie tą strzałę tak późno, pewnie ze strachu przed odrzuceniem i niezrozumieniem.

Serotonine pisze...

Bardzo się cieszymy, że zajrzałaś na naszego bloga. Pomysł na niego wypłynął właśnie z chęci podzielenia się naszymi odczuciami i opiniami. A SPAM na tekstowo.pl zawdzięczam Qingiemu ^^
Tak, faktycznie czasami miewa się podobne rozpaczliwe uczucia, że aż chce się krzyczeć. Mi po prostu nie pasowało to do piosenki ... w kontekście... trudno się tego słucha ;)
Miło mi, że masz takie same odczucia co do zachowania amorki.
Pozdrawiam i mam nadzieję,że jeszcze tu kiedyś zajrzysz :)

Adina pisze...

Hello, Do you want to change your phone's default ringtone? You are looking for the best ringtone. You can view my ringtone collection, all for free.

Synthesize the Give Me Love - Ed Sheeran ringtones of 2018:

Give Me Love ringtone - Ed Sheeran


Shape Of You ringtone - Ed Sheeran

Perfect ringtone - Ed Sheeran

Prześlij komentarz