Całkowita liczba wyświetleń stron

Obsługiwane przez usługę Blogger.
RSS

I See Fire

Mhm... Ed Sheeran... Miód dla moich uszu, cokolwiek to znaczy. Dla mnie ten artysta jest po prostu zbawieniem dla muzyki, zesłanym skądś tam. Pamiętam, że pierwsza piosenkę, którą usłyszałem od niego było Lego House i mi się totalnie.. nie spodobała. Zwróciłem na nią uwagę tylko ze względu na Ruperta Grinta, który występuje w teledysku. Jednak ku mojemu zaskoczeniu, po jakimś czasie usłyszałem w telewizji piosenkę Give Me Love. Powiem wam, że dała mi miłość, ale miłość do muzyki Eda. Tak się w rzeczywistości zaczęła moja przygoda z jego piosenkami i od tamtej pory lubię od czasu do czasu go posłuchać. Tak dla relaksu.

*
Oh, misty eye of the mountain below
Keep careful watch of my brothers' souls
And should the sky be filled with fire and smoke
Keep watching over Durin's sons
*
Widzę ogień w tej piosence. I See Fire z tą piosenką spotkałem się kiedy przeszukiwałem informacji na temat filmu Hobbit: Pustkowie Smouga ( Film genialny, polecam) i od razu wpadła mi w ucho. Klimat piosenki jest po prostu idealny, tajemniczy i mistyczny. Dla mnie raj na ziemi, mógłbym jej słuchać dniami i nocami. Słowa Keep watching over Durin's sons mogę powtarzać bez końca i dalej wywołują we mnie palpitacje z podniecenia.

*
 And if we should die tonight
We should all die together
Raise a glass of wine for the last time
*

Mało piosenek ma sensowny tekst, oczywiście według mnie. Ed Sheeran ma piosenki, gdzie każda ma głębszy sens. Czasem są dosłowne, jednak czasem trzeba doszukać się rozmyśleń Eda. Piosenka I See Fire ma dwa poziomy znaczenia. Pierwszy poziom nawiązuje prosto z mostu do Hobbita, to logiczne. Jednak mi to nie wystarcza, te słowa muszą mieć drugie znaczenie. Dla mnie ta piosenka jest o stracie swojej dumy, swojego domu, swojej rodziny i wszystkiego. Ogień zawarty w tekście jest metaforą zła, które jest na tym świecie, każdej choroby, wojny czy innej przyczyny. Piosenka jest w czystej mierze po prostu patriotyczna.

*
If this is to end in fire
Then we should all burn together
Watch the flames climb high into the night
*

Te słowa dają wiele do myślenia. W tych czasach patriotyzm chyba ma wiele znaczeń. Kiedyś patriotą była osoba kochająca swoją ojczyznę, kraj gdzie się urodziło i pozostało do końca życia. Walczyło się, żeby mieć lepiej. Teraz patriotyzm ukazuje się tym, że wyjeżdżasz, nie masz zamiaru wrócić do miejsca swoich narodzin, jednak kochasz i tęsknisz za tamtym życiem.

*
 Now I see fire
Inside the mountains
I see fire
Burning the trees
And I see fire
Hollowing souls
And I see fire
Blood in the breeze
*

Trochę odbiegłem od tematu, no ale powracając. Sądzę, że Ed wykonał kawał dobrej pracy. Ta piosenka trafiła prosto do mojego serca i nie chce z niego wyjść, tkwi tam jak drzazga, ale ja nie narzekam. Ed Sheeran ma w sobie to coś. Jest wspaniale utalentowany, jednak szkoda, że tak mało osób o nim słyszało, bo kto teraz słucha takich piosenek. 

Dziękuje za uwagę

Qingi

*

Stań w obronie kraju, lecz kraju którego chcesz bronić, którego warto bronić. Jeśli to ma się skończyć w ogniu, wszyscy powinniśmy spłonąć. Ostatni raz wznieśmy kielich wina, a potem wyruszmy dalej przed siebie. Chcemy żyć, chcemy być wolni. Zobaczyłem cień na ziemi, usłyszałem krzyk moich ludzi. Ogień dzisiaj nas strawi, lecz będę między braćmi.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 komentarze:

summon creature pisze...

Ta piosenka jakoś do mnie nie przemówiła, nawet tekst. Może i ma sens i jest dogłębna, ale może dla mnie nic to nie mówi? W każdym razie, nie podoba mi się.

Pozdrawiam.

Prześlij komentarz